شرکت الکو (الکترو کنترل)

شرکت الکو (الکترو کنترل)

اتوماسیون صنعتی - ساختمان هوشمند
شرکت الکو (الکترو کنترل)

شرکت الکو (الکترو کنترل)

اتوماسیون صنعتی - ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند KNX-EIB

  سیستم هوشمند KNX/EIB

سیستم KNX/EIB سیستمی هوشمند در زمینه نصب تجهیزات برقی ساختمان میباشد که از طریق فناوری عملکرد خودکار و یا کنترل از راه دور، زندگی راحت، ایمن و منعطفی را ایجاد میکند. شرط استفاده از این سیستم پیشبینی تجهیزات در مرحله نقشهکشی ساختمان میباشد.

 

سیستم KNX/EIB در ابتدا چیزی بیش از کابلی سبز رنگ که یک سر آن به یک منبع تغذیه اتصال یافته‌ نیست. عملکرد هوشمند این سیستم در آینده به آن اضافه می‌شود. زمانی که شستی‌های هوشمند و یا کنترلرهای مرکزی نظیر پنل‌های لمسی به سیستم هوشمند ملحق می‌شوند. این تجهیزات جانشین تجهیزات سنتی شده و فرامین کنترلی را از طریق خط باس برای چراغ‌ها، پرده‌ها، سیستم صوتی و سایر تجهیزات قابل کنترل توسط سیستم KNX/EIB ارسال می‌کنند.

 

حتی پیچیده‌ترین دستورالعمل‌ها قابل برنامه‌ریزی هستند. در سیستم هوشمند تجهیزاتی نظیر سرور خانگی یا صنعتی قابل استفاده هستند که تمام اطلاعات در آنها جمع‌آوری شده و فرامین از سوی آنها برای تجهیزات ارسال می‌گردد. به‌طور مثال، فرمان باز و بسته کردن شیر رادیاتور و ذخیره انرژی در هنگام عدم نیاز به سیستم گرمایش.

 

کارشناسان آشنا با این سیستم تقریباً هرگونه دستورالعملی را می‌توانند برای سیستم برنامه‌ریزی کنند. یک ویژگی مهم سیستم هوشمند KNX/EIB این است که این سیستم را می‌توان در هر زمان بدون هیچ‌گونه خرابی و سرو صدا گسترش داد. اگر عملکرد جدیدی از سیستم انتظار رود این مسئله به‌راحتی قابل برنامه‌ریزی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.